Sider

søndag den 12. februar 2012

Panoramafoto

Teknikken har jeg brugt nogle gange tilbage i 1995 på Svendborgtryk, hvor jeg også fik overbevist chefen om at det der internet, var der nok noget i, lidt tøvende og modvilligt, tillader han mig at fremstille en hjemmeside til firmaet.
Vil lige nævne at jeg er uddannet på Svendborgtryk 1993.

Et forsøg på at illustrere teknikken bag et panorama foto
Tilbage i 1998, møder jeg Lasse Møller, vi kommer i kontakt med hinanden i det dengang nystartede IT-Hus, i Svendborg.
Vi er begge Mac/Apple folk. Og bidt af denne geniale computer og dens skaber.
Der er specielt et værktøj fra Apple som vi mener er rigtigt godt og visionært.
Quick Time VR - en måde hvorpå man kan fremstille en virtuel verden bestående af faste billeder som man "går" rundt i.
Der var nu mange kollegaer og andre fagfolk, der mente at det der kunne vi da ikke tjene penge på.
Og om vi ikke bare skulle koncentrer os om at drive vores forretninger.
Men vi havde det jo sjovt, og mente der burde være en idee i dette produkt.
I 1999/2000 lægger vi en hjemmeside op, nok nærmere to, en der omhandler teknikken for Panoramafoto teknikken.
Og en internetside "Cybertourist" - som var en virtuel tur guide på det sydfynske, man kunne gå gennem Svendborg's gågade, og ind i FOTO magasinet og købe vare, det var også muligt at gå ind på Hotel Svendborg, og bestille og se et værelse. Der var sågar en tur på Valdemars Slot, hvor man kunne gå rundt.
Men som sagt, var der jo ingen penge eller fremtid i disse visioner... - ikke i 1999 i hvert fald.
Men besøg dog et andet site, som køre lidt bedre på denne idee.

Jeg vil prøve på et senrer tidspunkt, om jeg kan finde nogle af eksemplerne, på disse virtuelle ture.
-og lægge dem op her på bloggen - hvis det muligt.!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar