Sider

mandag den 6. februar 2012

PhotoShop fotomanipulation

Som det sikkert fremgår, er jeg bare et "STORT" legebarn...
Heldigvis er mine venner - meget overbærende, og også med på lidt sjov!
Projektet her stammer fra 2009 ca., hvor jeg ind imellem hold lidt ungdoms fester for mine 2 nevøer...
Til disse fester - havde jeg altid lidt hjælp - med at kikke efter disse "rødder" ;-)
Så jeg fik en idee - som blev denne plakat.



Først skal der tages et foto, eller 20-30 stk., der blev i hvert fald taget en masse fotos.
Der er markeret op med "post-it" på gulvet - for at vi kunne tage flere enkelt person foto.
Disse er så manipuleret sammen - for at tilpasse - det bedste færdige resultat.



Bemærk "cowboy" Lars, til højre,  hans revolver i bæltet er ikke synligt, på første foto, men bedre på næste foto - så må de jo manipuleres sammen. Ja jeg står og ryger en "limstift" - jeg havde ikke lige en cigar, igen så leger jeg lige lidt i PhotoShop. Og så der jo "Sherif" stjernen... US Marshal stjerne. Den skulle jo også lige med på foto.



Min frakke er også mørk blå, og mine sko kedelige sort, så alt dette skal tilrettes i "PhotoShop", og så stor ryger jeg jo - åbenbart - det nu igen bare manipuleret med PhotoShop.

Så der lagt skygger og baggund på + en overskrift, så vi ved at være færdige.



Men baggrunden er lidt fersk, så der lige endnu en anden baggrund ind. Baggrunden er fra et kult spil/film "Punisher", som vist er populært hos de ungen...



Så kan foto jo også bruges - når Lars har 40 års fødselsdag. Som en lille gave, med ham som Wyatt Earp i Tombstone.



Og så har Peter jo også fødselsdag, der skal der både laves plakat og pap figurer til målskydning...



Så mangler vi bare Fritz, men han fylder vel også snart år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar