Sider

torsdag den 12. januar 2012

Ja - så landede han...

Igen, man kunne ikke købe ham færdig - så laver jeg det sku' selv.

Jeg har nævnt det før filmnørd, så meget så jeg ville arbejde med specialeffekter.
Og har søgt arbejde både ved DR og Lucasfilm/ILM. - Ja - det gav så ikke noget desværre.
Men jeg gjorde forsøget - og det tæller vel også - i hvert fald for mig!



Figuren er bygget på et træskillet, med hønsenet, derefter er der med papmache lagt lag på lag.


Og der er lagt detaljer på, som former hele figure, der er lagt lys i den "magiske" finger.
- og selv hvor hjertet - det lyse papir på brystet - er der lagt lys ind!

Hovede kan hejses op som en lang hals - som på filmen og venstre arm med pegefinder kan også bevæges. NØRD - ja.







Detaljer som øjne, det er garn der er lagt rund for at simulere rynkerne om øjnene.
Selve øjnene er dele af plastik flaske, hvor øjepopil er pap på malet iris.
Pappet er monteret på plastik inderside, efterfølgende er plastik malet hvid inde fra, derved bliver øjet flot blankt!



Den søde pige er faktisk min dejlige store søster, mor til niesen Lutter Idyl ;-)

1 kommentar:

  1. Åh den er SÅÅÅÅ fed...og MEGET livagtig - kan ligeså tydeligt huske at jeg næsten ikke turde gå ind på værelset hvor den stod hos mormor og morfar (det var nemlig også værelset hvor spillene var)...:)
    Og gud hvor har jeg dog en smuk mor var...(heldigt at de siger at jeg ligner hende ;)

    SvarSlet